Hoe maak ik converterende content? Deel 2: Call to Action.

Posted by on 3-02-2017 in Blog | 0 comments

Drie elementen

In dit blog laat ik je de drie belangrijkste elementen zien voor het maken van converterende content. En geef ik je praktische voorbeelden. Lees vooral ook deel 1, over de voorbereiding, als je dat nog niet had gedaan.

Nog even terug naar de betekenis van converteren:
Je doelgroep aanzetten tot het nemen van actie gericht op een bepaald resultaat.

Lees de zin nog een keer en er vallen je drie elementen op:


1. Doelgroep

 

Je wilt niet iedereen aanzetten tot actie. Alleen jouw doelgroep. Misschien zelfs wel een heel specifieke doelgroep binnen jou doelgroep. Huh?

Bijvoorbeeld: je hebt een centrum voor huiswerkbegeleiding. Kinderen kunnen hier een aantal keer in week voor langskomen. Maar je biedt ook Cito-trainingen. Bepaalde maanden van het jaar richt je je op je gewoonlijke doelgroep (ouders), maar nog net even iets meer gespecificeerd: Ouders die zich zorgen maken of hun kind de Cito-toest goed zal doorstaan.


2. Een bepaald resultaat

 

Omschrijf voor jezelf zo specifiek mogelijk wat je wilt dat je doelgroep gaat doen. Misschien wil je iets verkopen. Of misschien is het handiger daar eerst wat andere stappen aan vooraf te laten gaan.

Je wilt bijvoorbeeld dat ze:

– hun kind inschrijven voor een Cito-training

– zich inschrijven voor je mailinglijst

– je bellen voor meer informatie

– je Facebook liken

– je gaan volgen op Instagram

– je VIP dag kopen

– een abonnement op jouw produkten nemen


3. Aanzetten tot het nemen van actie

 

Hoe doe je dat? Koppel je KNOW, LIKE en TRUST content aan een “Call to Action”.

Maak het voor je doelgroep zo gemakkelijk mogelijk om actie te ondernemen. Plaats aan het einde van je blog of bericht actie je wilt dat ze nemen. Het helpt als je de “Call to Action” visueel zo opvallend mogelijk maakt.

Veel ondernemers weten ondertussen dat het belangrijk is om waarde te leveren. Maar er komt een moment dat je wilt dat mensen tot actie overgaan. Wees dus niet te bescheiden om te vragen om wat je wilt en te laten zien wat je te bieden hebt.
Nu ben ik heel benieuwd. Welk resultaat zou jij graag willen bereiken? En hoe kleed je je Call to Action daarvoor in? Vertel het in de comments, dan kunnen we elkaar blijven inspireren.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *