Probeer dit handige idee eens om een nieuwe impuls aan je marketing te geven

Posted by on 19-04-2017 in Blog | 0 comments

Voel jij je ook weleens als zo’n hamster in een loopwieltje als het gaat om je marketing?

Ja, we willen allemaal meer bezoekers op onze website. Meer zichtbaarheid online. Meer klanten trekken met social media. En dus gaan die marketingwerkzaamheden maar door en door en door (en door en door en door).
 
ER LIJKT GEEN EIND AAN TE KOMEN EN WAAR GAAT HET EIGENLIJK HEEN?

Het is dan ook niet gek dat veel ondernemers het lastig vinden om vol te houden.  

Tijd om het marketingwiel eens stop te zetten.
 
Pas op de plaats. Ga even zitten. Neem een kop koffie.
Er is iets dat we kunnen afkijken van de grotere bedrijven. Iets dat onze marketingwerkzaamheden een stuk leuker en vooral overzichtelijker maakt. En het is iets dat makkelijk is om toe te passen want de voorbeelden liggen voor het oprapen.
 
HET IDEE IS OM TE DENKEN IN CAMPAGNES

Grote bedrijven en organisaties lanceren continu campagnes. Kledingmerken werken regelmatig met seizoensgebonden campagnes. Bedrijven lanceren nieuwe produkten door middel van campagnes. En van de overheid kennen we de postbus 51 campagnes.

 

Dat kunnen ondernemers zoals jij en ik ook.
 
WAAROM MAKEN CAMPAGNES JE LEVEN MAKKELIJKER?

Met een campagne breng je je boodschap onder de aandacht door gebruik te maken van verschillende marketingkanalen. Maar de twee belangrijkste kenmerken van campagnes zijn misschien nog wel dat ze ten eerste een vooraf bepaalde looptijd hebben. En ten tweede een duidelijk doel.

 
DE BEVRIJDENDE BEPERKING

Ken je het fenomeen dat hoe meer je jezelf beperkt hoe makkelijker het is om met nieuwe ideeën en oplossingen te komen?

Het denken in campagnes is een fijne manier om jezelf te beperken je creativiteit een boost te geven.

Elke week tot in oneindigheid vloggen om zichtbaar te blijven, je produkten te verkopen en je expert status te verhogen? Dat is nogal wat om aan te beginnen.

Een maand lang elke dinsdag een korte video om een workshop onder de aandacht te brengen? Dat voelt al een stuk veiliger en geeft overzicht.
 
EVALUEREN

Is je campagne een succes dan kun je de campagne natuurlijk herhalen.

Heb je je doel niet gehaald? Pas aan en probeer iets nieuws.
 
VOORBEELDEN VAN CAMPAGNEDOELEN:

  • een product onder de aandacht brengen
  • een dienst onder de aandacht brengen
  • inhaken op een bepaald seizoen (lente, zomer, herfst, winter)
  • x volgers erbij op Facebook
  • meer inschrijvers op je mailinglijst
  • Meer bezoekers naar je website
  • Een nieuwe doelgroep aanspreken
  • x volgers erbij op Instagram
  • een bepaalde niche binnen je doelgroep aanspreken
  • Een kortingsactie voor een bepaalde tijd aanbieden

 

Omdat je aan het eind van elke campagne evalueert leer je steeds meer over wat er wel werkt voor jouw doelgroep, binnen jouw bedrijf en wat er minder goed werkt.

Niet langer als een dolle blijven ronddraaien in iets dat niet werkt en nergens heen gaat. Gerichte marketing.
 
Ik ben benieuwd. Werk jij al met campagnes?  Zo ja, wat zijn je ervaringen? Zo nee, wat vind je van het idee? Vertel het me hieronder in de comments. Ik vind het altijd leuk om iets van je te horen.

 

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *