Geblokkeerd door Facebook

Posted by on 10-05-2017 in Blog | 0 comments

Stel je voor dat je opeens geen berichten meer kunt plaatsen op je Facebook pagina!

Het overkwam me van de week. Eigen schuld hoor. Dat wel.

Ik wilde nog snel iets veranderen in mijn profielinstellingen. Klikte een paar keer op OK. Voor ik de deur uit rende.

Maar haastige spoed is zelden goed.

Toen ik later op de dag probeerde bij mijn zakelijke Facebook pagina te komen kon dat niet meer. Ik bleek mezelf te hebben verwijderd als beheerder.

Als je, zoals ik, ook via Facebook contact wilt onderhouden met je (potentiële) klanten dan is dat best vervelend. In mijn geval kon ik het snel weer oplossen, maar dat is niet altijd voor iedereen mogelijk.

Zakelijke Facebook pagina geblokkeerd

Zo hoorde ik, ook deze week, van een collega onderneemster dat haar Facebook pagina door Facebook tijdelijk geblokkeerd is. Ze was een marketingcampagne gestart maar bleek niet de juiste snaar te raken bij haar doelgroep. Hoe Facebook dat controleert? Via de feedback mogelijkheid op advertenties.

Campagne niet relevant

Haar campagne werd door een aantal mensen gemarkeerd als “niet relevant voor mij”. Reden voor Facebook om niet alleen haar campagne stop te zetten, maar ook haar hele zakelijke Facebook pagina. Het is haar nog onduidelijk hoe lang deze grap duurt.

Door je goed aan de regels te houden kun je veel vermijden. Maar aangezien Facebook en ook veel van de andere sociale media, de regels regelmatig veranderen is dat niet altijd makkelijk. En al doe je nog zo je best. Je weet niet altijd of mensen op je advertenties zitten te wachten.

Een foutje is zo gemaakt.

Daarom waarschuw ik tijdens mijn workshops voor het te zwaar en eenzijdig inzetten op social media.

I love Social media. Begrijp me nier verkeerd. Ze zijn geweldig om je bedrijf aan meer zichtbaarheid te helpen. Maar je doet er goed aan om je risisco’s te verspreiden. En nee dat betekent niet dat je op heel veel verschillende sociale media aanwezig moet zijn.

Een goed fundament

Het betekent dat je een goed fundament moet leggen. Een fundament dat jou onafhankelijk maakt van veranderingen in het social media landschap. Een fundament dat er voor zorgt dat jij flexibel kunt omgaan met veranderingen en altijd je klanten kunt bereiken.

Tipje van de sluier: het begint met je website.

Wil je meer weten over hoe je een goed online marketing fundament kunt leggen voor jouw bedrijf? Wil je weten wat te doen om je klanten te allen tijden te kunnen bereiken? Wil je hulp in de volgende stap van je marketing?

16 mei aanstaande geef ik mijn workshop “Meer Succes met je Social Media” weer. In een kleine groep help ik jou om je online marketing naar een volgend niveau te tillen.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *